Komiksové adaptace v současnosti zažívají zlatý věk. Ke slovu však nepřichází jen největší jména průmyslu, ale sem tam se velkého plátna dočkají i méně známá díla. To se ostatně dá říci i o seriálu Jupiter's Legacy, který před nedávnem zamířil na Netflix a vychází ze stejnojmenné komiksové série Marka Millara. Ten, jakožto ostřílený tvůrce, mimo jiné pracoval i pro Marvel a DC.

Filmy a seriály podle komiksové předlohy mohou dopadnout všelijak, a nejinak je tomu i v případě Netflixu, kde hodně vysokou laťku nastavila především vynikající Umbrella Academy. Hod kostkou tentokrát nedopadl špatně, ale vlastně ani tolik neoslnil. V mnohém totiž Jupiter's Legacy docela silně zaostává za konkurencí.

Seriál, stejně jako komiksy, představuje zase trochu jiný pohled na superhrdiny. Union, tedy zdejší tým lidí obdařených výjimečnými schopnostmi, nám poněkud zestárl, a tak se musí štafety chopit jejich ratolesti. Jenže – chce vůbec nová generace hrdinů obléknout plášť? Nechtěné dědictví představuje dilema, které se táhne napříč všemi osmi epizodami.

Tohle se mi vlastně na seriálu líbilo ze všeho nejvíce. Všichni z nás si asi říkají, jak skvělé by bylo mít nějakou superschopnost. Ale zodpovědnost a život s tím spojený, to je něco docela jiného. Do příběhu se tak dostává mnoho zajímavých konfliktů a vypjatých momentů.

Skvělou ukázkou je Chloe Sampson, která je dcerou mocného hrdiny Utopiana, který je shodou okolností vůdcem Unionu. Pro něj je superhrdinství vším, a tak se snaží, aby jeho děti mohly převzít řemeslo, až tu nebude. Jenže už tak nějak nemyslí na to, že mají své vlastní sny a tužby. Nejen, že se tím pádem z Chloe stává černá ovce rodiny, ale zároveň podléhá závislosti a neštěstí, které ji od rodiny čím dál tím více vzdalují.

Úplným opakem je její bratr Brandon, který se zoufale snaží vyrovnat svému otci. Jenže se mu to tak úplně nedaří, o to více, když jednou poruší striktní pravidla týmu.

Tohle jsou ale jen dvě z mnoha postav, které vás během sledování seriálu bezpochyby zaujmou. Jenže dobré postavy automaticky neznamenají dobré vyprávění. Je smutné, že oproti pěkně budovaným vztahům mezi hrdiny, které prokládá velmi originální pohled na superhrdinskou problematiku, občas působí scénář dost rozpačitě. Seriál nepochybně obsahuje mnoho skvělých momentů. Upomíná na epické bitky z Avengers a kupodivu jsem si při sledování nejednou vzpomněl i na Watchmeny s jejich temným podtextem. Jenže to mi nevynahradí chvíle, kdy jsem se při sledování vyloženě nudil a modlil se, aby se konečně stalo něco zajímavého. Ještě jinak – čas od času jsem měl dojem, že seriál záměrně vyloženě mrhal mým časem. Příběh se někdy šíleně táhne, do toho si přidejte tupé dialogy, které děj nikam neposouvají a máte dokonalý recept na uspávadlo.

Tento problém bych částečně přičítal rozhodnutí tvůrců příběh rozdělit na dvě roviny. Mimo současnost se totiž podíváte i do minulosti, která vám mimo jiné ukáže, jak hrdinové přišli ke svým schopnostem. V komiksech sice taková retrospektiva může fungovat bez problému, ale přenést ji do seriálu je oříšek, se kterým si tedy Jupiter's Legacy opravdu neporadil.

Naštěstí je ale seriál dostatečně zajímavý na to, abyste jej dokoukali až do konce. Jen se připravte na to, že cesta k cílové rovince může být poněkud trnitá. Trochu mi vadily i superhrdinské kostýmy, které na někoho můžou působit až moc plastově. Jsou ale věrné předloze, takže se tento krok dá chápat a komiksoví puristé budou chrochtat blahem.

Hodně mě potěšila vizuální stránka seriálu, která sice má své mouchy, ale celek jako takový vás uchvátí. Na jednotlivých schopnostech se tvůrci opravdu vyřádili, stejně tak na létání a řádně efektní destrukci. Samozřejmě to není úroveň Avengers, ale to snad nikdo z nás nemohl očekávat.

Musím k vám teď být upřímný. Z dokončení Jupiter's Legacy jsem si odnášel značně rozporuplné dojmy. Postavy jsem si zamiloval, zejména Utopiana a Chloe. Stejně tak se mi líbily i schopnosti a kreativní nápady, se kterými seriál i původní komiks přišly. Částečně mě ale zklamal příběh, který představuje dost nelichotivou sinusoidu, kterou mohli scénáristé mnohem lépe a efektivněji eliminovat.

Ohodnotit tento zážitek nějakou konečnou známkou je tak velmi těžké, a proto jsem nakonec dospěl k závěru, že výjimečně nechám rozhodnout výlučně své pocity. Ať už byl seriál jakýkoliv, chci pokračování. A to, alespoň dle mého, mluví za vše.

Proto Jupiter's Legacy uděluji sedm bodů z deseti.