Noc se blíží a ze všech děr i zákoutí vylézá zubatá verbež, která si chce pochutnat na krvi nebohých obyvatel žijících poblíž Los Angeles. Netflix se totiž po nejrůznějších filmových experimentech rozhodl obsáhnout další subžánr a vytvořil vlastní snímek o upírech. Což je téma, které jsme ve filmové podobě viděli nespočetněkrát. Jen pro příklad - Blade, Drákula, vlastně i nenáviděná Twilight sága. Jakkoliv nudně, okoukaně a nezajímavě tedy může nápad na další upírský film v řadě znít, výsledek vlastně vůbec není k zahození.

Od Denní směny nelze čekat nic novátorského. Film vypráví příběh Buda, který se živí jako údržbář bazénů a snaží se vydělat dostatek peněz na to, aby mohla jeho dcera studovat na prestižní škole a neodstěhovala se na Floridu. Určitě vám teď vrtá hlavou, jak byste si prošťuchováním trubek vydělali takový balík peněz. Bud má totiž ještě druhou práci. Je zkušeným lovcem upírů, který je zabíjí a prodává jejich tesáky. Jednoho dne se ale všechno zvrtne a Bud se musí postavit celé upírské kolonii vedené realitní makléřkou. Je škoda, že se scénář do značné míry omezuje jen na klišé, a tak už na začátku filmu víte, jak skončí. V tomto ohledu mi Denní směna pila krev (pun intended), protože kromě žánrových stereotypů přináší i pár vlastních nápadů, jako je například Unie, globální společnost lovců upírů. Bohužel ale tyto myšlenky snímek nijak nerozvíjí. Ocenil bych, kdybychom se během jeho sledování dozvěděli o této společnosti více nebo hlouběji prozkoumali kolonii zdejších upírů, která rozhodně má potenciál. Velmi mě zaujaly jednotlivé druhy upírů, jelikož má jejich společenství jasně danou hierarchii, a jejich rozlišování podle tesáků. Škoda, že takto tvůrci nepropracovali i jiné aspekty filmu. Pokud by ale vzniklo pokračování, je jasné, jakým směrem se má vydat a co zlepšit.

K upírskému snímku nepochybně patří i akce, které je v Denní směně požehnaně. Bojové scény nemají chybu, akce je svižná a mnohdy i frenetická. Na své si navíc přijdou i milovníci brutálního násilí, jelikož se tvůrci tohoto filmu nebojí krev prolévat po hektolitrech a dočkáte se i pár useknutých hlav a končetin. Podařilo se zde tedy vyvážit akční scény s klidnějšími momenty, což je věc, se kterou se ne každý film dobře popere. V tomto případě se to navzdory průměrnému scénáři povedlo a Denní směna tak představuje akční jízdu od začátku až do konce.

Buda si zahrál Jamie Foxx, který předvádí solidní herecký výkon. Povedla se i postava Budova partnera Setha, jehož se ujmul sympatický Dave Franco. Film si ale pro mě osobně ukradla rapová ikona, kterou není nikdo jiný než sám velký Snoop Dogg. Samotného mě překvapilo, jak moc jsem si jej v tomto filmu oblíbil, na druhou stranu si ale tato osobnost roli ostříleného lovce jménem Big J očividně užívala. Snoop Dogg nepochybně má jisté osobní kouzlo, které si diváky nakloní.

Vizuál Denní směny je takový standard dnešní doby. Efekty vůbec nevypadají špatně, i když občas digitální krev vyloženě bila do očí. Vynikají však spíše prakticky řešené scény, především pak ty s upíry. Povedly se nejen masky, ale i celkové chování nočních monster, která skutečně působí jako nadpřirozená stvoření popírající zákony fyziky. Tvůrci totiž učinili velmi chytré rozhodnutí a když ve filmu vidíte upíra, který je zkroucený v nepřirozených úhlech, můžete si být jistí, že se v takovém záběru objevil skutečný hadí muž či žena. Je to sice malý detail, který ovšem dělá příšery mnohem uvěřitelnějšími.

Denní směna je hodně nevyrovnaným zážitkem. S některými prvky filmu si dali tvůrci neskutečnou práci a je znát, že je měli promyšlené. Pak se ale ptám, proč nešla stejná snaha vložit do celého snímku. Mohlo tak přece vzniknout mnohem celistvější dílo. Pozdě ale plakat nad rozlitým mlékem. Film má mnoho chyb v čele s děravým scénářem plným nelogičností, klišé a nedotažených nápadů. Přesto vám jej ale mohu doporučit, protože navzdory svým problémům je Denní směna vlastně docela zábavný snímek, kterým si příjemně zkrátíte večer. Jen od něj nečekejte nějakou evoluci žánru. Vlastně bych se ani nezlobil, kdyby nakonec Netflix opravdu udělal pokračování.

Jelikož jsem se u tohoto filmu sám docela bavil, rozhodl jsem se nakonec Denní směně udělit šest bodů z deseti. Pokud jste v tomto subžánru nováčky, přidejte si k hodnocení bod navíc.