Je to sotva pár měsíců, co jsem se konečně dostal k tomu zhlédnout seriál Big Mouth, který si od svého uvedení na Netflix vybudoval značnou reputaci a úctyhodný zástup fanoušků. Snad není třeba zdůrazňovat, že si mě tento animák, určený spíše dospělým, získal už během prvních pár epizod. Dětem bych ho pouštěl snad jen s páskou přes oči a pusou nadvakrát omotanou lepící páskou. Seriál jsem si oblíbil hlavně proto, že řeší důležitá sociálně-psychologická témata zcela nečekanou, ale o to praštěnější formou. I kvůli tomu jsem nedočkavě vyhlížel čtvrtou sérii, od které jsem si sliboval mnoho. Ale na to, s čím Netflix přišel tentokrát, mě nemohlo připravit nic. Nový Big Mouth je větší. Ulítlejší. No a taky mnohem, MNOHEM odpornější. Nuže, přátelé, připravte si své kyblíčky. Je načase si povědět, jak vlastně to pokračování dopadlo.

Seriál navazuje tam, kde skončila třetí série. Nick a Andrew se rozkmotřili. Z Missy se začíná stávat žena, a tak řeší, jestli ještě vůbec bude ta dobrosrdečná holka, nebo uječený spratek vzdorující rodičům. No a Jess? Ta má své vlastní problémy. Samozřejmě se vrací i další oblíbené postavy, jako je DJ/kouč/plavčík Steve, který si ve třetí sérii konečně vrzl, nebo Jay a Lola. Nechybí ani můj oblíbenec - filozofující Jayův pes.

Rozřešení sporů našich hrdinů přichází až s jejich pobytem na letním táboře. Dočkáte se ale i známého prostředí typické americké školy, kam se naše partička vrací po prázdninách. Navíc se tu objeví i pár nováčků, z nichž ten nejzajímavější je dost otravný komár Tito (pozor, v češtině se jmenuje Omar, aby se to stejně jako v originále rýmovalo). Takovou bzučící mrchu bych snad hned přetáhl novinami.

To, co máme na Big Mouth tak moc rádi, tedy ta nadsázka obohacená o morální dilemata, tady pořád je. A možná funguje lépe než kdy dřív. Jasně, na první pohled se jedná jen o další seriál plný fekálních komentářů. Pod povrchem se ale skrývá sonda do života dospívajících, jehož problémy seriál vtipně glosuje.

Pokud o předchozích sériích platilo, že neváhaly tyto problémy ukázat neskutečně vyhroceným způsobem, pak se připravte. Situace, které si pro naše hrdiny tvůrci připravili, snad nemohou být absurdnější. Zdráhám se to říci, ale ještě se mi nestalo, že by mě hovno dokázalo překvapit. Jenže nové sérii Big Mouth se to povedlo.

Seriál ale rozhodně není pro slabší povahy. Sám jsem při sledování čtvrté série narazil na scény, které mi nedělaly úplně dobře. A to se řadím mezi tu odvážnější sortu filmových nadšenců. Můžete se těšit na olizování ubahněných prstů, mluvící tampony, zhruba čtyřkilový kus fekálu, který se rád rozčiluje... A to jen jemně kloužeme po povrchu. Ano, toto je skutečně dílko určené těm největším animovaným labužníkům. Že se vrací i oblíbený evergreen mluvících penisů, tu snad ani nebudu zmiňovat.

I když se seriál skutečně nebere vážně, musím tvůrce pochválit za vývoj postav. Podobně jako v předchozích sériích prochází naši hrdinové určitou změnou, která koresponduje s tím, jak se oni sami fyzicky proměňují. Vše ale samozřejmě zpovzdálí ovlivňují i hormonová monstra. A tahle chemie funguje na výbornou.

Čtvrtá série ale není bez chybičky. Některé scény mi bohužel přišly moc zdlouhavé a upřímně – občas se mi zdálo, že pár situací bylo moc nelogických i na poměry animáků. To už je ale asi věc vkusu, stejně jako rozhodnutí o tom, jak moc jsou vlastně nechutné scény vtipné. Některým postavám bych se také vůbec nebál dát více prostoru, aby vynikly. V tomto směru si pro sebe ale tvůrci vytvořili velmi široký prostor, na kterém mohou v případném pokračování dále pracovat.

Abychom si to tedy shrnuli. Big Mouth opět zabodoval a vy byste si jej rozhodně neměli nechat ujít. Ono to těch pár problitých nocí přece jen snese. I když možná čtvrtá série nemá takovou údernost jako její předchůdci, stále se jedná o velmi nadprůměrný zážitek, který si svou úroveň drží až do konce. Absurdní humor vás co chvíli nečekaně dostane a hrdinům budete fandit, nebo je nenávidět. Co záleží na tom, že se tu najde pár vad na kráse?

Pro stále skvělé postavy, absurdní příběh a trefný humor udělujeme čtvrté sérii Big Mouth osm bodů z deseti. Už se nemůžeme dočkat, jak bude příběh našich dospívajích hrdinů pokračovat.

A teď už nás omluvte... záchodová mísa si opět žádá naši pozornost.