Avi Arad a Ari Arad z Arad Productions produkují film One-Punch Man pro Sony Pictures. Vím, že ten začátek zní trochu dadaisticky, ale jedná se o reálné lidi a skutečnou produkční společnost. Pro Sony už vytvořili Venoma nebo Spider-Man: Paralelní světy, takže v oboru nejsou žádnými nováčky.

Přizvali si na pomoc Scotta Rosenberga a Jeffa Pinknera, kteří napsali scénář pro oba díly Jumanji s Rockem a finančně velmi úspěšného Venoma. U toho se mimochodem už chystá druhý díl.

One-Punch Man je japonský komiks vyprávějící o silném superhrdinovi Saitamovi, který se potýká s jedním velkým problémem. Jak už napovídá jeho přezdívka, je schopný vyřadit protivníka jedním úderem. Je otráven nedostatkem výzvy, ale přesto hledá důstojného protivníka, se kterým by mohl změřit síly.

Manga není žádné drama, jak by se mohlo zdát, ale komedie, která převrací akční žánr na ruby. Tímto nápadem si umělec pod přezdívkou ONE našel spoustu fanoušků a to i přes to, že původní webkomiks neoplýval zrovna úchvatnou kresbou. Tohoto nadějného tvůrce si všimli v časopisu Shueisha’s Young Jump. Pro jejich potřeby původní materiál adaptoval kreslíř Yusuke Murata. Sice nejsem snob, ale jeho styl kresby mi přijde přece jen o něco vyzrálejší.

Díru do světa příběh udělal až v roce 2015, kdy byl režisérem Shingo Natsumem převeden do animovaného seriálu. Jeho příběh je také vcelku zajímavý. Režisér před ním spolupracoval na seriálu Space Dandy po boku Shinichirō Watanabeho(Cowboy Bebop). Jednalo se takovou antologii příběhů od různých tvůrců. Tam si našel spoustu kontaktů na animátory, které poté zužitkoval pro seriál. A protože mu přálo štěstí, většina z nich v té době neměla žádnou zakázku, a tak se mu pro seriál uvolili naanimovat každý alespoň část. Takže se nakonec na seriálu podílelo mnoho animátorských es a to jistě dopomohlo jeho kladnému přijetí.

Bohůmžel s druhou sérií už to nedopadlo tak slavně. Režisér byl vyměněn a všichni lidé, co animovali první sérii, měli vlastní zakázky. Proto je slabší než ta předchozí. Ti, co si chtějí užít výbornou animaci, bych tedy odkázal spíše na seriál Mob Psycho 100, která také čerpá z předlohy mangaky ONE. Ale i přes toto zaškobrtnutí se stále jedná o silnou značku, která přesáhla i okruhy zarytých otaku.

Sám jsem zvědav na to, jak tento projekt nakonec dopadne. Americké hrané adaptace mangy většinou nemají o moc lepší osud než filmy podle her. V lepším případě jsou přijaty vlažně jako Na hraně zítřka či Alita: Bojový Anděl, v tom horším případě jsou to propadáky jako Death Note nebo Dragonball: Evoluce. Upřímně bych si přál, aby nějaký film podle mangy konečně uspěl.