Mnozí určitě uznají, že jedním z největších lákadel Netflixu, který je i přes své nynější problémy stále velice významnou streamovací službou, je vydání všech epizod naráz, když premiéruje nějaký nový seriál/nová řada. Předplatitelé tak mohou celou danou sérii zhlédnout na jeden zátah (tzv. Binge-watching) a nemusí čekat vždy týden na další epizody.

Jak se ale zdá, této unikátní funkci, která byla vždy chloubou celé služby, možná Netflix dá v budoucnu sbohem a přejde ke klasickému vydávání nových epizod po týdnu. Důvod? Samozřejmě vyšší zisky. Netflix ve druhém čtvrtletí nynějšího roku přišel o téměř milion předplatitelů, přičemž nyní hledá cesty, jak tento poměrně nepříjemný trend zastavit. 

Někteří představitelé služby se tak domnívají, že pokud bude vydávání nových epizod určitého seriálu roztaženo na dva měsíce (případně i tři), udrží to předplatitele u odběru platformy déle. Navíc Netflix je domovem pro velice populární seroše jako Zaklínač a Stranger Things, přičemž pokud by se o nich v mediálním prostoru mluvilo déle, mohlo by to k službě přilákat další případné diváky.

Nutno ale dodat, že zatím není nic potvrzeného, momentálně se jedná opravdu pouze o zvěsti. Musíme ale také připomenout, že když Netflix začínal, chlubil se, že u něho nebudou žádné reklamy. Jak ale víme, před nějakou dobou nabídla platforma možnost levějšího předplatného, které však reklamy obsahovat bude. Tudíž by nebylo příliš velkým překvapením, kdyby se ony zvěsti opravdu potvrdily. 

Po první čtvrtině letošního roku ztratila streamovací platforma až 200 tisíc předplatitelů. Na jaře tak akcie platformy po oznámení kvartálních výsledků prudce oslabily, přičemž smazaly přibližně 70 miliard dolarů tržní kapitalizace společnosti. Po druhé čtvrtině ztratila asi 970 tisíc předplatitelů, což ale bylo skoro o polovinu méně, než očekávala. Netflix také propustil téměř 450 zaměstnanců a plánuje zakročit proti sdílení hesel a účtů s jinými domácnostmi.

Pokud éra binge-watchingu na Netflixu skutečně skončí, je otázkou, zda to ve výsledku nebude pro službu spíše kontraproduktivní. Je ovšem pravda, že službám jako Amazon a Disney+ formát týdenního vydávání epizod vyhovuje a slušně jim vydělává. Ovšem taková změna zrovna u Netflixu by mohla mnoho lidí spíše odradit. Holt si počkáme na další informace.