V roce 2015 generální ředitel Netflixu Reed Hastings prohlašoval, že reklama se na jejich streamovací platformě nikdy neobjeví. Inu, to ještě ale nevěděl, že rok 2022 bude pro službu obdobím temna. Už dlouho tak víme, že Netflix plánuje ještě letos pro své uživatele zavést možnost levnějšího předplatného s reklamou.

A nedávno jsme se konečně dozvěděli nejenom to, kdy přesně bude onen nový a speciální balíček dostupný, ale také to, kolik bude stát. Server Variety tak uvedl, že levnější předplatné s reklamou bude k dispozici od 3. 11. 2022. Kromě Spojených států se ho dočkají také uživatelé ze zemí jako Kanada, Francie, Německo, Japonsko, Itálie, Austrálie, Jižní Korea, Mexiko, Španělsko, Brazílie a Velká Británie.

Ovšem co se týče České republiky a Slovenska, tak se zdá, že my si na levnější předplatné budeme muset počkat o něco déle. 

Cena za měsíční užívání se tak může v jednotlivých zemích lišit, ale co se týče USA, tak tam bude například základní předplatné s reklamami stát 6,99 dolarů (asi 176 Kč), což je oproti základnímu balíčku bez reklam o tři dolary levnější.

A má to celé ještě nějaký háček? Samozřejmě! Kromě toho, že nepůjde stahovat filmy a seriály pro sledování offline, plán podporovaný reklamami nebude zahrnovat veškerý stejný obsah, který by se vám zpřístupnil po zaplacení plné verze. V závislosti tedy na zemi, ze které ladíte, nebude v onom plánu k dispozici 5–10 % titulů. Jak jsme již dříve psali, je to kvůli problémům s licencemi u jiných studií.

Samotné reklamy budou trvat 15 nebo 30 sekund, tudíž na jednu hodinu v průměru připadne čtyři až pět minut. Podle Grega Peterse, provozního ředitele Netflixu, budou hrát před každým titulem a během něj, s výjimkou tedy nově vydaných filmů, u kterých se budou přehrávat pouze před začátkem ve snaze „zachovat filmový zážitek“.

Vyšlo také najevo, že předplatitelé s plánem podporovaným reklamou budou muset zadat své pohlaví a datum narození, aby služba mohla zobrazovat reklamy na základě jejich demografické skupiny.

Levnější předplatné s reklamou je jeden ze způsobů, kterým chce Netflix bojovat proti úbytku předplatitelů. Zcela původně ho služba plánovala zavést až někdy v roce 2024, ale nakonec se rozhodla své plány urychlit. Je to také z důvodu streamovacích válek, protože mnohé konkurenční platformy už takovýto druh levnějšího předplatného nabízejí.

Zatím však není známo, kdy přesně by mohlo být na Netflixu k dispozici i u nás.