Když v roce 2020 vstoupila do kin filmová adaptace Sonica, která z rozpočtu 90 milionů dolarů dokázala vydělat necelých 320 milionů, potvrdilo se, že převádění videoherních příběhů na filmové a seriálové obrazovky se opravdu může vyplatit. Proto se studio dj2 Entertainment, které bylo jednou z produkčních společností výše uvedeného filmového Sonica, dohodlo s Amazonem na tom, že by se dalo převést do seriálové podoby další známé videohry. Dmitri M. Johnson, jeden z hlavních producentů studia dj2, tak prohlásil následující:

,,Tým dj2 dlouho věřil, že videohry budou jednoho dne sloužit jako neuvěřitelný zdrojový materiál pro příběhy vyprávěné v seriálech a filmech, přičemž to byl pouze nedostatek lásky a respektu k samotné umělecké formě, která dříve brzdila úspěšné adaptace. Navíc je pro nás opravdu ctí mít Amazon jako našeho partnera celé platformy. Je to partner, který skutečně podporuje jak nás, tak i naše velké ambice, které spočívají ve vyprávění těch nejlepších mezinárodních herních příběhů. A to bez omezení v tom, jak vysoko můžeme společně mířit.“

A na jakých dvou velkých projektech obě studia momentálně pracují? První je úspěšná herní série Life is Strange, jejíž první pětidílnou řadu vydalo v roce 2015 francouzské studio Dontnod Entertainment. Jednalo se o interaktivní 3D adventuru, v níž se hráč ujal role školačky Max Caulfield, která při jedné tragické události zjistí, že se umí vracet v čase. První řada se tak těší ohromné přízni fanoušků po celém světě, na základě jejího úspěchu pak vznikla prequelová série Before the Storm, následně volné pokračování prvního dílu Life is Strange 2, plus minulý podzim jsme se zas dočkali nové série s názvem True Colors. Není však vůbec známo, který příběh budou chtít obě studia zadaptovat, nicméně se vší pravděpodobností to bude ten nejznámější, tedy ten o Max a její modrovlasé kámošce Chloe.

Druhá hra, která se dočká seriálové adaptace, bude detektivní RPG Disco Elysium od estonského studia ZA/UM. Příběh se zaměřuje na bezejmenného detektiva s „menší“ amnézií, který se ve městě Revachol pokouší jak vyřešit tajemný případ vraždy, tak si i vzpomenout na vlastní minulost. Disco Elysium se mimo jiné silně inspirovalo legendární hrou od Black Isle jménem Planescape: Torment, kterou by si každý opravdový fanoušek RPG měl alespoň jednou za život zahrát. Krátce po vydání se na Disco Elysium začala nabalovat samá pozitivní hodnocení, přičemž mnozí i prohlašují, že se jedná o jedno z nejlepších a nejchytřejších RPG posledních několika let. Nutno dodat, že na seriálové podobě se už začalo pomalu pracovat již v roce 2020, kdy studio dj2 vytvořilo s tvůrci hry smlouvu o chystané adaptaci. Není však známo, nakolik se od té doby věci posunuly kupředu. 

Máme se těšit? Toť otázka. Obě dvě hry nejsou žádné akčňáky, které lze zadaptovat do nějakých velkolepých CGI orgií, přičemž rázem budou mít tvůrci mylný pocit, že mají splněno. Struktura příběhu a vyprávění je v obou dvou hrách relativně skromná, přičemž opravdu velkou roli zde hrají především herní dialogy a vtahy mezi postavami. Tudíž oba projekty budou potřebovat opravdu chytré hlavy, které umí psát. Zadaptovat takováto díla do seriálové podoby totiž opravdu není jen tak.

Ocenili byste seriálovou verzi obou dvou her?