Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios si získala značnou pozornost nejen u nás, ale i ve světě. Hra se proslavila především realistickým ztvárněním středověku. Hráči se tak mohli projít po českých krajinách před dobou husitských válek. Již brzy se tento zážitek rozšíří i na deskoherní pole, jelikož vydavatelství Boardcubator přináší na Gamefound Kingdom Come: Deliverance - The Board Game.

Na hráče čeká kooperativní zážitek podpořený profesionálně namluvenou aplikací. Krom toho by pravidla měla být přístupná a přesto by měla umožnit lidem užít si sandboxový zážitek, kdy bude možné objevovat všemožná zákoutí hry.

Je zatím těžké předvídat, jak se toto povede, nicméně za projektem stojí brněnské vydavatelství Boardcubator, které má za sebou například Project L a Space Race. Projekt je tedy v dobrých rukou.

Dle traileru hra nabídne mnoho možností, co dělat. Těšit se tak můžeme na plížení, jedinečný soubojový systém a rozlehlý příběh. Soubojový systém je řešen tak, že hráč hodí šesti kostkami. Pakliže nemá statistiky na činnost, kterou dělá, všechny jeho kostky jsou bílé, přičemž mají jedna ku šesti, že hodí úspěch. V případě postupného získávání dovedností se barvy kostek budou měnit, díky čemuž se bude šance na úspěch zvyšovat. A stejně jako ve videoherní předloze, tak i zde se budou hráči zlepšovat v tom, co skutečně budou dělat. Celou imerzi do herního zážitku by měly podpořit i miniatury ve velikosti padesáti čtyři milimetrů. Za zmínku stojí jistě i herní desky, které jsou pro deskovky z nezvyklého materiálu, plus imitují dřevěný vzhled.

Popis hry říká "Žádná magie, žádní draci, zombie nebo mutanti, žádné dobro se zlem, jen čistá chuť českého nepokoje 15. století." Na hráče tak čeká to samé, co mohou očekávat od počítačové předlohy.

Producent projektu z Boardcubatoru, tedy Marek Loskot, k deskové hře řekl následující: „Vývoj této hry byl skutečnou výzvou. Naším cílem bylo najít novou úroveň zážitku z deskových her sloučených s moderní technologií, aniž bychom popírali sociální aspekty deskové hry. A myslím, že jsme to zvládli!"

Z Warhorse Studio se vyjádřil i Marin Frývaldský: „Od prvních prototypů jsme věděli, že Boardcubator je na správné cestě. A cestou nás neustále přesvědčovali každou novou verzí. Podařilo se jim plynule přenést étos digitální hry na stůl – a je nakažlivější než mor.“

Detaily o probíhající kampani si mohou případní zájemci prohlédnout na stránce Gamefoundu.