Příští týden k nám konečně dorazí dlouho očekávaná seriálová adaptace slavné herní série Halo, přičemž teprve před několika dny jsme se dočkali dalšího působivého traileru. Ale i přestože spousta fanoušků herní série se na seriál těší, mnozí z nich pociťují určitou skepsi. A to nejenom kvůli plánovanému pozměněnému příběhu, ale i kvůli několika kontroverzním krokům, ke kterým se tvůrci uchýlili. Za zmínku stojí dva takové kroky. První z nich je seriálový vzhled Cortany, umělé inteligence, která je v herní sérii spolehlivou rádkyní a parťačkou Master Chiefa. I přestože ji v seriálu ztvárňuje herečka Jen Taylor, která Cortaně propůjčila svůj hlas i ve videoherní sérii, mnoho fanoušků se shodlo na tom, že v hraném podání vypadá… zkrátka divně.

Za onen druhý kontroverzní krok zas fanoušci považují rozhodnutí ukázat už hned v první sérii Master Chiefovu tvář. Mnozí fandové totiž věří, že to, co dělá z Master Chiefa jednoho z nejvíce ikonických a pamatovatelných hrdinů herní historie, je právě onen fakt, že nikdy svou tvář neukáže. Fanoušci se však dočkali přímých odpovědí na oba dva kroky. 

O vzhledu Cortany se rozpovídala výkonná producentka seriálu Kiki Wolfkill, která se také významně podílela na tvorbě herního Halo 4. V rozhovoru pro GamesRadar+ tak řekla následující:

,,Je to vlastně vtipné, protože její design se měnil pro každou hru. A hodně to ovlivňuje dostupná technologie. Jak jsme postupovali kupředu přes různé herní generace, tak mnoho těch designových změn způsobil přístup k lepší grafice, technologii, většímu počtu pixelů a více efektů. Vždy to bylo o přizpůsobení Cortany v daném prostředí.

,,V tomto případě se ale hodně odlišuje od her tím, že musí působit opravdově a reálně. A tím nemyslím, že musí působit jako skutečný člověk. Musí působit jako skutečná umělá inteligence, skutečný hologram. A zároveň být postavou, proti které skuteční lidé jednají... To byl přesně onen impuls při navrhování její podoby. Jak to udělat, aby v tomto Halo světě vypadala hmotně?“

O Cortaně se vyjádřila i její představitelka Jen Taylor, která řekla následující:

,,Rozumím tomu, proč se lidé více přiklání k onomu původnímu designu. Jsem ale zvědavá, jak ji nakonec fanoušci přijmou. Ráda bych viděla něco odlišného a nového... Také mě zajímá, jak přesně vypadá v této nové verzi.“

Co se týče rozhodnutí o odmaskování Master Chiefa, tak k tomu se vyjádřil přímo sám jeho představitel, kterým je herec Pablo Schreiber. Ten v rozhovoru pro TechRadat řekl následující:

,,Jedna věc, kterou jsem se naučil opravdu velice brzy, je fakt, že o Halo univerzu existuje tolik různých názorů, kolik je na světě jeho fanoušků. Je jasné, že nebudete schopni potěšit každého. Ale myslím si, že zkrátka jen přizpůsobujeme zážitek z dané zábavy, který je zas jednoduše přizpůsoben médiu, pro nějž je určen.

,,Když hrajete nějakou FPS, tak způsob, jakým se postava vyvíjí, bude velmi odlišný od způsobu, který je nutný při tvorbě televizního seriálu. Abyste se vydali na tak dlouhou cestu společně s hlavním protagonistou, tak to bez odhalení jeho tváře, která vám prozradí jeho pocity a tok myšlenek, nepůjde. Tento přístup k emocionálnímu životu postavy, který se následně i rozvíjí, je to, co vás přiměje vcítit se do ní a spojit se s ní. Je mi to líto, ale tohle je zkrátka jediná správná volba pro dlouhodobé seriálové vyprávění.“

Fanoušci si každopádně budou moci vytvořit svůj vlastní názor již velice brzy. Oficiální premiéra první řady je stanovená na 24. 3. 2022. Mezi režiséry první série patří Jet Wilkinson, Otto Bathurst, Jonathan Liebesman Roel Reiné. Showrunnery se stali Steven Kane a Kyle Killen, nicméně oba dva budou pro druhou sérii nahrazeni Davidem Wienerem.

Jaký je váš názor na seriálovou podobu Cortany a úmysl odhalit pravou tvář Master Chiefa?