Skutečnost, že jsou při natáčení seriálu Mandalorian použity virtuální kulisy, asi nikoho nepřekvapí. Je to levnější, než cestovat po světě a hledat lokace, které připomínají tu či onu planetu z univerza Hvězdných válek. Překvapivá je ale metoda, jakou filmaři zvolili. V podstatě si postavili něco jako Holodeck ze Star Treku, na který si promítají různá pozadí.

Půlkruhová LED obrazovka obepínající set je vysoká 6,4 metru a v průměru má téměř 23 metrů. Obraz, který se na ní přehrává, přitom není předtočený, ale renderovaný v Unreal Enginu pomocí výkonných počítačů v reálném čase. Díky tomu se scény mohou nejenže rychle měnit, ale přímo za běhu upravovat. Pokud se režisérovi zdá nějaká hora na pozadí příliš malá, může ji doslova kurzorem myši zvětšit.

Tato metoda má ještě jednu velkou výhodu. Dokáže pracovat s pozicí kamery (dobře je to vidět v 3:40), takže výsledek nevypadá tak uměle jako scény s projekčním plátnem, které se využívaly od 30. let minulého století. V neposlední řadě z nové techniky těží i herci. Namísto sterilního zeleného plátna, které se používalo doposud, za sebou mají virtuální kulisy.

Novou techniku pro seriál Mandalorian vyvinulo studio Industrial Lights nad Magic ve spolupráci s Epic Games. ILM ovšem plánuje, že ji nabídne i dalším zájemcům z branže v rámci svého end-to-end řešení StageCraft. Je tedy dost možné, že se brzy stane novým standardem.